marți, 9 aprilie 2013

Intrerupator Cap Scara

...sau staire case 2 way switch...

   Intrerupatorul "cap scara" este utilizat cel mai des in cazul locuintelor cu etaj sau in cazul holurilor dintre incaperi. Astfel, becul ce lumineza scara spre etaj, de exemplu, poate fi aprins de la parter si poate fi stins de la etaj si invers.
   Pentru ca m-am lovit de problema asta la casa de vacanta, a trebuit sa studiez putin "netu" pana sa inteleg cum trebuie realizata instalatia interioara. Am gasit cateva scheme si poze care nu-mi apartin si sper sa nu se supere nimeni daca ajutam si pe altii sa inteleaga ca nu-i o filozofie sa legi cateva fire.
ATENTIE! NU LUCRATI PE CIRCUITE AFLATE SUB TENSIUNE!
Inainte de inceperea lucrarilor deconectati sigurantele electrice de la retea, folositi fire si unelte corect izolate.
  Deci... o poza cat o mie de cuvinte...



   Cred ca nu mai e nevoie de alte explicatii, dar daca cineva are intrebari, o sa raspund cu placere.

2 comentarii:

  1. ...sau poti pune un intrerupator in casa, unul afara pentru aplica de deasupra usii, cea de afara. sau unul in chiosc, unul in casa. (le aveam pe stoc de vreo 3 ani, fara scop anume, le-a pus domnul meu ca i-a fost drag. da-s tare utile)

    RăspundețiȘtergere
  2. Heei, daca aveam schema asta acum cinci ani era perfect.
    Pentru becul de la iesirea din casa am folosit unul cu senzori, nu mai avem grija lui, mai ales iarna cand plecam devreme (pe intuneric) la serviciu.

    RăspundețiȘtergere