sâmbătă, 11 decembrie 2010

Balansoar de gradina (leagan)

Un loc de odihna in livada...

balansoar
leagan
balansoar


Am revenit cu masuratori in mm...

Grosimea picioarelor(popicilor rotunzi) e cam de 10cm.
Cadrul bancii este din patrat de 5x5cm, se fac doua dreptunghiuri(sezut si spatar) ce se imbina la 90grade, dar se atarna pe lant sub un unghi de 30grade intre pamant si sezut.
Pentru imbinarea popicilor se cherteaza locurile de imbinare. Am dat gauri cu burghiul si am folosit bara filetata de 8mm cu saibe late si cate doua piulite la fiecare capat.
SFAT: filetati piulitele pe bara si abia apoi taiati(unul din capete sa ramana "ca nou") altfel va veti chinui sa le filetati in capatul taiat.
Datorita contravantuirilor leaganul este foarte stabil chiar daca inca nu am prins picioarele in ciment(ceea ce este foarte indicat in cazul copiilor sau a zonelor cu vanturi puternice).

Un alt model la Balansoar de gradina 2 si Scaun balansoar

12 comentarii:

  1. Pai daca tot ii Diy erau bine venite niste dimensiuni. Vreau sa imi fac si eu un leagan exact ca al vostru si as vrea daca se poate sa imi spui niste dimensiuni si ceva detalii

    RăspundețiȘtergere
  2. OK, mersi de idee, dar cum eu mesteresc dupa nevoile mele sau in functie de spatiul disponibil nu m-am gandit sa dau si dimensiuni. Promit sa revizuiesc post-urile si sa adaug dimensiunile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Astept cu interes .. Nu de alta dar vreau sa imi fac si eu un legan exact asa si vreau sa imi fac o idee.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate nu ajung la cabana decat prin 4 mai ca sa pot face masuratori, sper sa nu uit furat cu treaba

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca ai inteles eroarea: era vorba de 4 iunie...

    RăspundețiȘtergere
  6. Iata si dimensiunile, sper ca sunt mai lamuritoare...

    RăspundețiȘtergere
  7. Exact de ce aveam nevoie. Acum umblu prin padure sa imi caut niste lemne sa imi fac si eu leaganul.
    Multumesc mult pentru detalii.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am reusit sa imi fac si eu leaganul. Am facut unul mai mult de proba. Nu am gasit lemne prea groase. Au cam 8 cm diametru. Dar deocamdata il las asa pana se rupe si pana atunci sper sa imi gasesc ceva lemne mai groase.
    Lemnele au fost tratate cu ceva anume sau au fost date numai cu lac?

    RăspundețiȘtergere
  9. am dat mai intai un rand de ulei de in si apoi doua randuri de lac pentru barci.
    in functie de conditiile meteo necesita lacuire o data la 2 ani

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua, faceti si pe comanda un astfel de balansoar? La ce pret ajunge?
    Multumesc anticipat pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In zona Clujului, pot da o mana de ajutor. Altfel...cu parere de rau...

      Ștergere