vineri, 11 ianuarie 2013

Iaz de gradina - KOI POND

...sau GARDEN POND...

   Din nou un mic hand-made pentru cei fara stare in fata televizorului...
Pe o suprafata betonata (deja existenta) si putin inclinata spre coltul actualei cascade, am zidit cu mortar patru randuri de caramida recuperata din demolarea unui zid interior al casei.


   A doua zi am lipit piatra de rau cu Adeziv CM19, avand grija sa nu se murdareasca prea tare "fata" pietrei si rosturile. Pe masura ce se cladesc pietrele ar fi bine sa stergeti suprafata acestora cu un burete umed. Dupa ce se intareste adezivul, nu mai poate fi indepartat decat cu peria de sarma (prinsa pe masina de gaurit).


   Pe interiorul iazului am tras un strat subtire de tencuiala, am "capitonat" cu linoleum (ca sa fie mai sigur) iar apoi am pozitionat folia speciala pentru iaz si am lipit cu silicon Moment Fix marginea superioara.
Rosturile au fost umplute cu chit de rost aquastatic, pentru gresie, cu ajutorul unei pensule. Stergeti mereu dupa citeva minute de la aplicare, in functie de vascozitatea materialului cu care lucrati.


   Acum "cascada": are dublu rol, de a forma o cadere de apa si de a masca pompa si furtunul (la interior) si de a masca si proteja prizele de curent (neaparat cu protectie) necesare pompei si iluminatului subacvatic.
Nu se vede in poze (mea culpa) dar pietrele cascadei depasesc in exterior zidul iazului si formeaza un mic acoperis (in genul unei surplombe - pentru cataratori) in exteriorul coltului zidit. Sub aceasta iesire se afla o trecere, zidita in jurul unei tevi PVC de 50mm pe unde trece cablul pompei si al reflectorului, iar in caz de nevoie se poate scoate furtunul de refulare din pompa, atunci cand se doreste o golire cu ajutorul acesteia. 
   

   Pompa submersibila este amplasata sub cascada iar furtunul trece prin cele doua etaje si intra in ulcior. Acesta l-am gaurit cu burghiul pentru beton (cu mare grija) si a fost lipit cu adeziv pentru piatra.
   Nuferii sunt deocamdata artificiali, dar era nevoie de ei pentru a crea umbra si protectie pentru cei 2 carasei, care sper ca la vara sa mai primeasca niste fratiori. Pe timpul iernii stau intr-un acvariu in casa, datorita adancimii prea mici a iazului.
   Umplerea cu apa se face dintr-un put forat in gradina, se aseaza plantele iar dupa cateva zile se pot introduce si pestii . 

Dar despre ciclarea apei, schimbare, alge verzi si brune, curatare si intretinere, plante utile, boli etc....intr-un post viitor...sau raspund punctual celor care doresc astfel de informatii.

UPDATE 2014:


Un comentariu: