luni, 2 septembrie 2013

Farfurii cu tehnica servetelului (1)

...sau decoupage technique...

   Am cumparat mai demult un pachet de pasta de modelaj DAS ca sa vad cum se comporta la copierea unor modele, pentru matrite.
Pasta de modelaj DAS este extrem de usor de inmuiat si in acelasi timp permite realizarea unor obiecte dure si rezistente ce pot fi decorate dupa preferinta cu ajutorul culorilor acrilice. Materialul se intareste in prezenta aerului fara a fi nevoie de coacere. Dupa uscare obiectul obtinut din pasta de modelaj DAS poate fi slefuit, gaurit sau lacuit. Din ce mi-a ramas m-am gandit sa fac niste farfurii decorate cu tehnica servetelului.

-se framanta foarte bine pasta de modelaj si se face o "bila"
 -pe placa de lucru(servet de masa, din plastic) se sterge cu un servetel cu ulei, ca sa nu se lipeasca pasta
 -apoi expertele in "placintarit" n-au nici o problema cu intinderea pastei la o grosime de 2-4mm
 -se ia "placinta" si se aseaza peste model(sters deasemenea cu ulei), cu atentie sa nu ramana aer intre ele(bulele se pot sparge cu un ac)
 -se decupeaza surpusul
 -asa arata pachetul de pasta de modelaj DAS
 -pe un alt model, fundul altei farfurii...

-dupa intarire(cateva ore) se desprinde usor copia de pe model si se lasa pana a doua zi pentru o uscare completa a pastei
-se desfac cele trei straturi ale servetelului si se pastreaza doar primul strat, cel cu desenul
-cu o pensula moale se unge copia, farfuria din pasta in acest caz, cu lac adeziv pentru tehnica servetelului.

-se aseaza servetelul cu atentie si se preseaza cu degetele pana se uniformizeaza toate cutele si eventualele bule de aer
-peste servetel se mai da un strat se lac adeziv, dinspre centru spre margine, chiar daca primul strat nu s-a uscat

-marginile ramase albe, daca se doreste, se pot vopsi cu culori acrilice

Deocamdata atat am stiut, atat am facut...
Mai puteti citi si despre Decoupage pe sticla(2) si Decoupage pe sticla(3)
"Viitorul ni-l putem modela dupa cum vrem noi. Viata este un lut caruia vointa ii da forma." - Liviu Rebreanu

"Se zice că atunci, la început,
Domnul l-ar fi făcut pe om din lut,
Dar, de privesc mai bine printre noi,
Cred că a folosit mai mult noroi." - de Marius Coge

7 comentarii:

  1. Citind, si privind, tare usor par de facut! :) Sigur, vei zice ca e chiar usor! Da, pentru cineva cu indemanare si viziune de artist!
    Simplu sau complicat imi place cum te-ai descurcat! :) Sunt excelente! Si sunt perfecte, cred, si pentru a pune in ele acele bomboane care au ambalaj! :) Bomboanele sunt baza!
    Multumesc pentru info!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In principiu, eu le-am facut asa cu motive folclorice, pentru ca vreau sa le atarn la grinda, alaturi de alte farfurii taranesti pictate.

      Ștergere
  2. Sunt frumoase... :)
    Am mai vazut obiecte obtinute prin tehnica servetelului dar e prima data cand cineva face un fel de tutorial. Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca trebuie sa-mi iau o "secretara", ca deja cu facut, cu pozat, cu scris...ma coplesesc "sarcinile"...mai rau ca la servici...

      Ștergere
    2. Postarile cu ilustrare, cu fotografii executate in timpul realizarii unor obiecte handmade sat cele pentru retete, consuma mult timp. Eu am pentru o reteta imaginile dar n-am rusit sa termin postarea, in ultima vreme avand timp putin. Ce am facut pentru HW ieri deja mi-a papat o groaza de timp :) Vorbesc serios.

      Ștergere
  3. Am si eu un pachet de DAS inca nu am curajul necesar sa o desfac:) este rezistenta pasta dupa uscare? Farfuriile sunt extraordinare !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se intareste dupa 24h, in functie de grosimea de intindere a "aluatului". Obiectul uscat obtinut este usor si destul de rezistent. Se poate decora cu vopsele acrilice si cu lac pentru impermeabilizare.

      Ștergere